Uchwała krajobrazowa w Pyskowicach. Znikną brzydkie reklamy

Pyskowice zadbają o wygląd. W życie weszła uchwała krajobrazowa.

27 marca 2022r. zaczęła obowiązywać tzw. uchwała krajobrazowa. To ważna zmiana dla przedsiębiorców. Dokument, przyjęty przez radnych Pyskowic 20 grudnia 2021r., reguluje bowiem szczegółowo zasady umieszczania m.in. obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych. Standardy dotyczą również jakości oraz materiałów, z jakich mogą być one wykonane.

Na dostosowanie do wymogów przepisów istniejących już obiektów reklamowych mieszkańcy mają 36 miesięcy od daty wejścia w życie uchwały, czyli do 27 marca 2025 roku.

Uchwała krajobrazowa jest swojego rodzaju instrukcją mówiącą co, jak i gdzie można umieszczać w przestrzeni publicznej. Służy uporządkowaniu i zharmonizowaniu wyglądu miasta, przy poszanowaniu jego historycznego wizerunku.
Uchwała wprowadza podział terenu Pyskowic na siedem stref o różnym charakterze gospodarczo – funkcjonalnym, a co za tym idzie – o dopuszczalnym poziomie nasycenia nośnikami reklamowymi.

Przepisy regulują ilość, wielkość i rozmieszczenie szyldów, tablic, banerów w każdej z nich.

Nie tylko wprowadzają ograniczenia ilościowe, ale i wymagania jakościowe – kompozycyjne i kolorystyczne, pozwalające wkomponować reklamę w przestrzeń architektoniczno – urbanistyczną miasta.
Zapisy uchwały mają również zastosowanie do obiektów małej architektury i ogrodzeń, które powstaną po wejście przepisów w życie. Co ważne – nie będą już mogły powstawać (istniejące zostają) nowe ogrodzenia na nieruchomości zabudowanej budynkiem lub budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi.
Przypomnijmy – właściciele obecnych już na terenie Pyskowic nośników reklamowych są zobowiązani do ich dostosowania do nowych wymogów w terminie do 27 marca 2025 r. lub ich usunięcia. Tego typu obiekty powstające po 27 marca 2022 r. muszą być zgodne z wytycznymi „uchwały krajobrazowej”.

Złamanie przepisów uchwały może pociągnąć za sobą kary, również finansowe.

„Dlatego zachęcamy zainteresowanych mieszkańców, by nie odkładali sprawy na później i jak najszybciej przyjrzeli się swoim reklamom zewnętrznym pod kątem nowych wymogów. Apelujmy do zarządców nieruchomości oraz przedsiębiorców o zapoznanie się z regulacjami uchwały „krajobrazowej” i stosowanie ich w praktyce” – informuje UM Pyskowice.

ZOBACZ TEŻ

DOŁĄCZ DO DYSKUSJI

WASZYM ZDANIEM

Napisz komentarz
Wpisz swoje imię

AKTUALNOŚCI